Hovedopgaver for Kommunikation – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Kommunikation > Om afdelingen > Hovedopgaver

Hovedopgaver

Kommunikations hovedopgaver kan sammenfattes under disse overskrifter:

  • Rektoratets kommunikation
    Kronikker, indlæg samt forberedelse af møder i udvalg mv.

  • Pressen
    Kontakt til medier, nyhedssite, pressemeddelelser og medieovervågning.

  • Intern kommunikation
    Nyhedsformidling og medarbejderguide på intranettet, KUnet.

  • Forskningsformidling
    Koordinering af Forskningens Døgn-arrangementer, Kulturnatten mv.

  • Prærekruttering
    Kontakt til skole- og gymnasierådet, Forskerspirer, foKUs.ku.dk.

  • Design
    Rådgivning og udvikling, grafiske opgaver, designretningslinjer samt udbygning og vedligeholdelse af designguide.

  • Web og app
    Øverste lag af www.ku.dk, udvikling af CMS og vedligeholdelse af Webguide til redaktører, mobiloptimering af web, myUCPH, app til studerende, udvikling af intranet (KUnet), samt KU´s Facebook-side, Twitterog LinkedIn.

  • Billeder og video
    Billedarkiv og videoportal.

  • Parallelsproglighed
    Oversættelsesværktøjer, engelsk som administrativt sprog, KUlex.

  • Netværksledelse
    For alle kommunikations- og webmedarbejdere på universitetet.

  • Events
    Afholdelse af konferencer, årsfest, immatrikulation, Sonningpris mv.

  • Kommunikationsrådgivning i øvrigt
    Til rektoratet og universitetets øvrige ledelse, afdelingerne i fællesadministrationen samt kommunikationsansvarlige på institutter og fakulteter.

  • Udvalgsarbejde
    Sekretariatsbetjening af universitetets to overordnede kommunikationsudvalg: KU's Strategiske Kommunikationsråd, KUSK, og Koordinationsudvalget for Kommunikation, KUKK. Læs mere om kommunikationsudvalgene.